Tuesday, January 21, 2014

My travel wishlist 2014



Travel
Trip
Holiday
Melancong
Makan angin
Jalan-jalan



Memang my favourite.Sebenarnya dulu masa sebelum kawin zura tak suka jalan-jalan ni.Rasa macam membazir je.Buang duit.
Tapi semenjak  kenal dan kahwin dengan hubby zura,memang berubah sangat-sangat pandangan zura pasal travel ni.Dah rasa macam ketagih plak.

Banyak kelebihan dari segi rohani & emosi bila kita travel ni.Hanya yang mengalaminya je akan faham.

Travel wishlist zura untuk 2014 ni ada yang dalam negara dan ada di luar negara.


 Johor Bahru

   
Kenal tempat ni sebab kawan husband pernah ajak makan kat sini.memang terbaiklah seafood dia.paling zura suka ketam bangkang.memang terangkat habis kalau makan.So,zura & husband plan nak ke sini masa cuti Tahun Baru Cina nanti.


Penang


Pernah sekali ke Penang selepas balik dari Langkawi.tu pun tak dirancang.Cakap dengan husband teringin sangat nak ke Penang.So,terus singgah.Hanya dapat stay 1 malam je.memang tak puas la.tu la zura berhajat lagi nak jalan-jalan kat Penang ni.Belum puas teroka.Cuma belum tentukan tarikh yang sesuai nak pergi.In Shaa Allah jika diizinkan Allah.


Sabah


Tak pernanh lagi menjejakkan kaki ke sini.Memang dah lama teringin nak jalan ke sini tapi still belum ada kesempatan.In Shaa Allah jika diizinkan Allah tahun ni nak ke sini juga.


Shanghai


Shanghai trip adalah trip pakej yang baru company announce.Salah satu sebab zura still dengan Hai-O sebab selalu bagi peluang melancong 5 star.Just fight ikut plan yang kumpulan dah sediakan untuk kita. In Shaa Allah pasti akan berhasil.Jangkaan trip ni adalah bulan Julai.Shanghai memang heaven dengan shopping place yang menarik.Semoga Zura dan rakan kongsi yang lain berjaya dengan trip ni.


Korea


Last but not least,plan travel ke korea ni lepas zura dan rakan-rakan borak-borak so we all decide nak ke korea masa winter nanti. Ye la,sebelum ni tak pernah rasa winter.Actually zura pernah ke Korea September 2013.Masa tu pergi dengan Company.Lebih dari 800 usahawan yang diraikan diterbangkan ke Korea.Memang happy sangat masa tu.Tapi macam tak cukup je 5 hari 3 malam ke sana.Lagipun masa tu zura persi sorang.hanya dengan rakan kongsi je.So plan trip kali ni nak pergi dengan hubby & beberapa orang kawan yang still lagi berhoneymoon macam kami ni.Plan nak ke sana masa bulan Disember nanti.Harap-harap dapatlah merasa salji.Hehehe....





May my wishlist travel for 2014 akan termakbul.Seronoknya melancong.

Jauh perjalanan luas pemandangan.

Love
Zura 0172608066

2 comments:

  1. bestnye.. nak gi korea juge tengok tempat2 runningman shooting..hehe... Semoge impian jalan2 azura tercapai, amiin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la,rasa tak puas plak masa 1st time pergi korea tu.memang nak repeat pergi lagi...time winter plak..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Azura Abd Rahman
Designed by UMIESUEstudio 2015