Tuesday, January 28, 2014

Membership RM50 dah boleh start berniaga

Sekarang ni memang trend orang buat side income or cari peluang lain untuk tambah pendapatan.Ramai yang dah buat lebih dari satu kerja.Ye la,kos hidup dah semakin tinggi sekarang ni.tak boleh nak harapkan dari satu sumber pendapatan je.Kat tempat kerja zura memang ramai la yang dah mula niaga.Jual blender,sabun cuci baju,kain,tudung,macam-macam lagi la..

Biasanya bila dah kerja makan gaji,mesti akan berniaga secara kecil-kecilan.

Jual tudung
Jual brooch
Jual kain
Jual baju
Jual kek
Jual kuih
dan macam-macam lagi la

Bila sebut je berniaga pasti perlukan modal.Tak macam makan gaji.Perlukan sijil,diploma,degree,master,PhD,pengalaman

Tapi bila nak berniaga,tak perlu semua tu.Kita boleh berniaga sambil belajar.

If kita nak berniaga nasi lemak,kita belajar cara membuat nasi lemak.Kita boleh belajar sambil berniaga.Tak perlu nak ada sijil kulinari baru nak niaga nasi lemak.Memang perlu keluar modal skit.Mungkin lebih kurang RM500 dan ke atas untuk buka gerai kat tepi jalan.Then boleh terus jual.

Kalau tak pandai buat nasi lemak pun boleh upah orang buat,then kita yang jual.Modal kita yang keluarkan.Cari je mana-mana lokasi tumpuan orang ramai.Husband zura memang setiap pagi akan singgah kat gerai tepi jalan on the way nak ke tempat kerja.Nak beli nasi lemak untuk sarapan.Husband cakap memang setiap hari ramai je yang beli.Semua orang pun memang tahu keadaan sekarang ni.Ramai yang bekerja hanya akan beli makanan kat luar je or makan kat luar.memang dah jarang sangat nak masak.sibuk dengan kerja dan urusan lain.memang tak sempat nak masak.

Zura pun memang tak ketinggalan untuk buat side income.Walaupun kami berdua bekerja,bukan la tak cukup perbelanjaan tu,tapi kalau boleh ada kewangan yang lebih,dapatlah bagi mak lebih sikit.dapatlah selalu balik kampung.tak risau nak keluarkan duit minyak,duit tol,belanja family makan bila balik kampung.Kalau nak diikutkan gaji kami berdua memang cukup sangat untuk tampung hidup.Tapi setakat tu je la.Nak buat simpanan pun sikit je.Why not ambil peluang untuk tambah pendapatan yang ada sekarang ni.Lagipun banyak peluang terbentang luas kat luar sana.Lebih-lebih lagi sekarang ni zaman teknologi.Ada tu tak perlu nak keluar rumah,bersiap pagi-pagi,meredah jam,stress tapi tetap ada income jugak.semuanya kuasa teknologi sekarang ni.Internet.ada facebook,instagram,twitter,blog dan macam-macam lagi.

Zura & husband masing2 bekerja makan gaji,so memang kami tak cukup masa la kalau nak berniaga macam berniaga buka gerai nasi lemak tu.So,zura search,cari peluang perniagaan yang memudahkan dan tak mengganggu kerja makan gaji dan tak perlu nak keluarkan modal yang besar.

Akhirnya zura jumpa dengan perniagaan yang zura buat sekarang ni.Perniagaan networking dalam kumpulan dengan menggunakan medium online(internet) sebagai medium pemasaran or marketing.

WAH!!!

senang la,sebab sekarang ni memang kebanyakan dari kita memang ada internet.Langgan TM,strymex,P1,maxis,celcom,digi dan macam-macam lagi la.So memang dah ada kelebihan kat situ.

Perkara kedua yang perlu diambil kira adalah modal.Mesti modalnya besar kan?...

TAPI!!!

Rupanya bisnes yang zura buat ni modal permulaan hanyalah RM50 je as membership.Then dah boleh start promote bisnes.

Nak buat secara full time or part time?
Terpulang pada anda.Sebab perniagaan anda.Anda Bos, anda jugalah pekerja.

Medium marketing 90% online.Memang tak mustahil nak jana pendapatan sampai 6 angka.Sebab our group memang ada yang dah buktikan.

Mulakan langkah pertama anda sekarang.

Ambil phone then terus sms/whatsapp/call zura 0172608066/0102208453.

Isi borang membership
then zura akan explain about our plan marketing yang mudah untuk diikuti.Zura akan guide step by step.jangan risau.

WE WIL WORK AS A TEAM!!!

JOM MULAKAN SEKARANG!!!
BUAT SIDE INCOME DAN TAMBAH PENDAPATAN KELUARGA ANDA SEKARANG.

LOVE
ZURA





3 comments:

  1. memang perlunya buat part time biz online skang ni memandangkan semua harga barang makin naik

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu fiza.skrg banyak peluang.so kena pandai pilih je.fiza pun buat part time kan?

      Delete
  2. Hye, saya suka baca blog awak, baru2 ni saya baru blog harap awk boleh singgah dan follow blog saya. awksweetgitu.blogspot.com :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Azura Abd Rahman
Designed by UMIESUEstudio 2015