Tuesday, December 3, 2013

Garam Buluh Hai-O Marketing

Garam,
Kegunaannya memang semua dah tau.Untuk menyedapkan makanan dan penambah perasa.Kalau masak tak guna garam,konfem tak lengkap.

Sometimes zura terfikir juga orang zaman dulu dapatkan garam dari mana yer?Garam biasa atau Garam Buluh Hai-O Marketing???
Apa perbezaannya?

Garam Buluh diperolehi daripada garam yang dijemur di bawah matahari yang berorganik dan 100%   semulajadi daripada korea sebagai ramuan utama.

Macam mana terhasilnya garam buluh?

1) Garam dimasukkan ke dalam buluh yang berusia 3 tahun.
2) Ditutup dengan tanah liat
3) Dimasukkan ke dalam relau bagas
4) Dibakar dengan pokok pine

Pembakaran ni dilakukan berulang kali?kenapa?sebab bila pembakaran ni berlaku,ia akan membantu meneutralkan atau menyingkirkan bahan berbahaya seperti logam berat dan kotoran yang ada dalam garam.

Yela,laut sekarang bukan macam dulu.banyak pencemaran.so kita tak boleh main ambil je,kena singkorkan dulu bahan tercemar ni semua.

Tapi kenapa kena bakar dengan pokok Pine?
Sebabnya pokok pine ni mengandungi intipati resin pine dan minyak pine.Manakala buluh pula mengandungi 200 elemen surih yang diperlukan oleh badan.

So bila 

garam + buluh + pokok pine

maka kombinasi terbaik ini akan menambahkan kandungan ion logam inorganik yang diperlukan oleh badan manusia seperti magneaium,kalsium,kalium,kuprum,ferum,zink dan sebagainya.

Senang cerita,kandungan nutrisi garam buluh ni lebih tinggi dan lebih baik daripada garam yang kita biasa gunakan tu.

Tunggu apa lagi,just gantikan je garam yang ada di rumah tu dengan garam buluh.

Orang korea yang cantik2 tu sebab minum garam buluh la.sebab tu garam buluh ni dari korea.rugi tak cuba.Harga berpatutan sangat.

Love
Zura Rahman

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Azura Abd Rahman
Designed by UMIESUEstudio 2015