Thursday, November 7, 2013

Macam mana saya buat bisnes Hai-O?


Pernah nampak lambang ini?

Pasti ada yang pernah nampak.Yela, syarikat Hai-O Marketing ini dah berada di pasaran hampir 21 tahun di Malaysia dan 37 tahun di pasaran global.

Syarikat akan menyambut ulangtahun ke-21 pada 9 November ini di MIECC

Selama 21 tahun ini macam-macam pencapaian yang telah diperolehi oleh syarikat.Zura mengenali Hai-O pada tahun 2009 lagi melalui produk BioAura.

Sejak kenal dengan Hai-O juga zura dah dengar macam-macam cerita mengenai Hai-O.Sama ada cerita yang baik atau sebaliknya.Namun cerita yang kurang enak lebih cepat tersebar.Itu perkara biasa kan?Tapi zura takde la percaya 100% cerita-cerita tu.Sekadar ambil tau.

Pada 2010 zura terjumpa dengan Hanis Haizi dalam facebook.Rasa teruja sangat dengan segala pencapaian yang dia dah dapat.Setiap hari mesti nak tengok facebook dia.Kemudian zura terjumpa dengan rakan kongsi Hanis Haizi iaitu mentor zura sekarang Maisarah Ibrahim .Tapi masa tu sekadar tengok je la.Rakan kongsi kak Maisarah Ibrahim iaitu pemimpin zura sekarang Rynn Eshak yang mula menegur zura dalam facebook.Kami berborak seperti lama dah kenal.Dia berkongsi macam mana dia boleh berjaya dalam bisnes Hai-O ni.

Memang sebenarnya zura sentiasa berusaha untuk cari pendapatan tambahan memandangkan sekarang ni memang cari duit lebih tu dah jadi perkara wajib.Yela,kos hidup dah makin tinggi sekarang ni.Gaji memang ada.Tapi cukup-cukup je.

Akhirnya zura mulakan bisnes Hai-O ni setelah berbincang dengan suami.Alhamdulillah dia tak menentang tapi sentiasa bagi semangat.Itu kelebihan yang zura ada.

Sebenarnya nak mulakan bisnes Hai-O ni senang je.Mula-mula kita register sebagai ahli RM50 je.Kita akan dibekalkan dengan Sales Kit sebagai panduan kepada pengedar.Yela,mesti kena tau pasal syarikat,produk dan marketing baru senang nak bisnes.

Hai-O ada macam-macam produk yang boleh dipilih


Produk
1)Kecantikan
2)Kesihatan
3)Penjagaan Diri
4)Penjagaan rumah
5)Lain-lain

Tugas kita just promote je.sekarang ni pelbagai cara promosi ada.lebih-lebih lagi secara online.Facebook,Instagram,Twitter,Youtube or Blog.Lebih mudah nak berniaga terutama bagi yang bekerja macam zura.Tak perlu fikir nak set up kedai,pekerja,bil api or bil air.

Buat bisnes part time tapi income sama or lebih dari kerja full time.Just buat dari rumah je.Dan satu lagi zura niat buat bisnes ni untuk jihad ekonomi bagi diri zura,keluarga dan agama.

Sebenarnya ramai yang pandang negatif bila sebut pasal bisnes Hai-O ni.Kena keluar modal besar la,barang tak boleh jual la,berhutang dengan bank la.Pada zura sebenarnya perkara tu terjadi atas sebab diri kita sendiri juga sebenarnya.Yela,kita biasa dengan kerja makan gaji,kita tak biasa dengan bisnes.Tapi dalam bisnes ni kita ada pemimpin dan mentor yang boleh membantu tanpa ada apa-apa bayaran.Sepatutnya kita gunakan peluang ini sebaiknya.Dalam apa jua bidang kita perlu ada ilmu,mentor dan bertindak supaya impian kita itu tercapai.

Namun sebenarnya bisnes Hai-O ini mudah untuk dilakukan.

1) Register ahli RM50
2) Promote produk secara online/offline
3) Buat pembelian dari pesanan pelanggan
4) Tak perlu nak simpan stok
5) Boleh dapat untung runcit dan bonus
6) Ada timbunan mata/pembelian

Kenal dulu bisnes Hai-O ni macam mana.Jangan terus prejudge tanpa mengetahui macam mana perjalanan bisnes Hai-O yang sebenarnya.

Tak kenal maka tak cinta.Nak tau betapa menariknya bisnes Hai-O ini seperti cara zura melakukannya???

I will share with you

YES!!!

Just
email: tzoumroak@gmail.com
call/sms/whatsapp : 0172608066/0102208453

Love
Zura Rahman







3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Azura Abd Rahman
Designed by UMIESUEstudio 2015