Monday, March 26, 2012

Kanser Payu Dara


hai all
kali ni nak share info pasal kanser payu dara
aset penting untuk wanita
so kita wajib kene ambil tahu


Jika terdapat kesan tali bra pada payudara, bahu, sisi dan belakang anda, itu tandanya saiz bra yg anda pakai adalah terlalu kecil dan ketat.

Bra yg ketat menyekat laluan bendalir limfa yg membawa toksin keluar drp payudara. Sisa toksin yg terkumpul pada payudara menjadi punca kanser payudara.

Korset Premium Beautiful mampu mencegah kanser payudara. Saiz akan diukur secara tepat mengikut bentuk badan serta kualiti fabrik yg sgt berkualiti memberi keselesaan kpd pemakai.

Selain itu, cahaya FIR drp korset ini juga mampu mencegah kanser payudara dgn mengaktifkan sel dan melancarkan perjalanan darah.







Info Kesihatan:

Pemakaian bra yg ketat boleh membawa risiko kanser payudara. Ini kerana bra yg ketat menyekat pengaliran cecair limpatik (seperti gambarajah) membawa keluar bahan kumuh sel dan sel kanser yg boleh membiak menjadi kanser payudara.

Kes kanser payudara amat rendah di Afrika kerana rata-rata wanita di sana tidak memakai bra!






Dianggarkan 85% kanser payudara dikesan melalui pemeriksaan sendiri. Cara membuat pemeriksaan payudara sendiri (Breast Self-Examination/BSE) adalah seperti gambarajah di atas:

1) Berbaringlah dengan posisi bantal di bawah bahu kanan. Letakkan tangan kanan di bawah kepala. Periksa seluruh daerah payudara dengan bantuan tiga jari tengah tangan kiri. Tekan sambil membuat bulatan kecil, seluruh payudara termasuk daerah puting. Ulangi langkah tersebut di payudara kiri. Rasakan samada ada benjolan di payudara.

2) Berdirilah di depan cermin dan perhatikan payudara anda. Apakah ada perubahan seperti kerutan, kulit yang kasar, serta adanya cairan kuning atau berwarna dari puting. Lalu letakkan kedua tangan di belakang kepala dan tekan ke depan untuk melihat apakah ada perubahan bentuk payudara. Lakukan juga perabaan di seluruh payudara untuk mengetahui adanya benjolan.

3) Akhir sekali angkat sedikit lengan kanan untuk memeriksa bahagian ketiak. Rasakan samada terdapat benjolan atau ketulan kecil.

Digalakkan pemeriksaan dilakukan sebulan sekali, seminggu selepas datang haid.





sebab itu la kita kene pilih baju dalam yang betul supaya kita mampu mencegah kanser payu dara

MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MENGUBATI

dengan pemakaian Premium Beautiful,kita dapat membantu menghalang pembiakan sel kanser.korset ini memancarkan cahaya FIR (Far Infra Red Rays) yang boleh menembusi badan sehingga 3 inci untuk memberi kesan kebaikan kepada pemakainya

Ayuh wanita-wanita di luar sana,kita mulakan langkah awal pencegahan kanser payu dara dengan pemakaian Premium Beautiful Corset

Biar alah membeli tapi MENANG memakai

Domonstration,Consultation & Percubaan PERCUMA

JUST CONTACT ME

mobile : 0172608066

email : tzoumoak@gmail.com

facebook : Azura Abd Rahman




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to Azura Abd Rahman
Designed by UMIESUEstudio 2015